Wzrost masy

Motywacja do treningu

Nie ociągaj się i zacznij pracować nad własną sylwetką. Nie szukaj wymówek, rzeźbą sama się nie zrobi. W drodze do realizacji celu musimy być gotowi na poświęcenie i wyrzeczenia. Dlatego tak ważna jest motywacja i systematyczne wykonywanie planu treningowego. Dzięki regularnym ćwiczeniom zyskasz mocną, wysportowaną, sprawną sylwetkę oraz zwiększysz pewność siebie.

Uwierz we własne możliwości

motywacja - frank mcgrath physique

Źródło: forum getbig.com

  1. Pomyśl o celu do osiągnięcia - przypomnij sobie, do czego dążysz. Zazwyczaj ćwiczenia okupione są ciężką pracą i zaangażowaniem, ale przecież chcesz poprawić sylwetkę, sprawność ciała, pozbyć się tłuszczu, poprawić kondycję zdrowotną.
  2. Urozmaicaj trening - jeśli nudzi Cię dotychczasowy plan treningowy postaraj się urozmaicić go o nowe ćwiczenia, których wykonywanie pobudzi nowe partie mięśni do pracy.
  3. Ustal plan treningowy - w swoim codziennym grafiku zaplanuj wystarczającą ilość czasu na trening i dobierz dietę na zwiększenie masy. Jeśli jesteś zabiegany i zmęczony postaraj się w wolnej chwili wykonać ćwiczenia, które sprawiają Ci radość.
  4. Lepsze samopoczucie - wysiłek fizyczny to znakomity sposób na pokonanie sytuacji stresowych. Łatwiej wtedy o rozwiązanie problemów oraz o dystans do codziennych spraw.
  5. Pomysł na spędzenie wolnego czasu - Trenować możesz równie dobrze na siłowni, w domu jak i na zewnątrz. Zaproś znajomych do podjęcia wspólnej aktywności fizycznej.

Jaki powinien być cel?

Zgodny z metodą S.M.A.R.T.

  • S (smart) - prosty
  • M (motivational) - mierzalny
  • A (ambitious) - ambitny
  • R (realistic) - osiągalny
  • T (time) - określony w czasie

Osiąganie celu ma sens wówczas, jeśli jest możliwy do zrealizowania. Zbyt wygórowane ambicje mogą przyczynić się do spadku motywacji. Cel powinien być realistyczny ponieważ tylko wtedy, zwiększy się nasza motywacja i chętnie przystąpimy do działania. Powinien być także określony w czasie i dostosowany do naszych możliwości. Praca nad poprawą kondycji oraz wyglądu sylwetki to proces długotrwały. Nie zniechęcajmy się tym, że wykonujemy mniej powtórzeń, albo trenujemy mniejszym ciężarem niż osoby z dłuższym stażem. Wykonujmy ćwiczenia w swoim tempie z uwzględnieniem progresji, a więc w miarę możliwości zwiększajmy obciążenie, liczbę powtórzeń, czas trwania wraz z każdym kolejnym treningiem.

"Jeśli chcesz biegać, przebiegnij kilometr ... jeśli chcesz zmienić swoje życie, przebiegnij maraton"

Emil Zatopek